Hoelang duurt het voordat het terugwerkende kracht bedrag aan wajong word betaald?

Ik vraag me af of hier een bepaalde termijn aan vastzit waarin ze dit moeten afgehandeld, want ik wacht al wat maanden maar elke keer als ik er met het uwv over bel, doen ze heel vaag een zeggen ze dat ze het nog moeten berekenen.

Toegevoegd na 11 uur:
Het is zo dat ik mijn wajong uitkering al in 2007 heb aangevraagd maar deze pas kreeg nadat het uwv hem had afgewezen en ik in beroep ben gegaan, de rechter gaf dus aan dat ik wel recht heb op een wajong uitkering en dat het uwv mij met terugwerkende kracht tot half 2006 moet terugbetalen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je het geld ondertussen goed kunt gebruiken en raad je aan dit via de nationale ombudsman een klacht in te dienen. Ik heb een aantal keren helaas gebruik moeten maken van de ombudsman om he uwv aan het werk te krijgen maar het helpt super. Binnen een paar dagen hooguit een week is alles geregeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij stond daar een termijn voor van 6 weken. Maar sinds 1 januari 2010 is de datum van je wajongaanvraag ook de datum van ingang van uitbetalen en krijg je dus geen bedrag met terugwerkende kracht uitbetaald!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Juara,

De rechter heeft beslist dat het UWV met terugwerkende kracht aan jou de Wajong-uitkering moet toekennen. Daarom wil je weten wanneer je het geld kunt verwachten.

Na een beslissing van de rechtbank hebben zowel jij als het UWV 6 weken de tijd om na te denken of er een hoger beroep ingesteld wordt. Als het UWV beslist om dit te doen krijg je van de Centrale Raad van Beroep hier bericht over. Als er een hoger beroep wordt ingesteld dan hoeft het UWV de beslissing van de rechter nog niet uit te voeren.

Besluiten wij om dit niet te doen, dan wordt er een nieuwe beslissing op bezwaar afgegeven. De termijn hiervoor staat in de uitspraak van de rechtbank. Is dit niet het geval dan staan hiervoor maximaal 17 weken. Als deze nieuwe beslissing is afgegeven ontvang je binnen 3 weken na de datum die boven de brief staat bericht van de Wajong. Hierin leggen we uit hoe we de beslissing gaan afhandelen.

In totaal kan het dus ongeveer 20 weken duren voor je weet wanneer je betaling kan verwachten.

Actuele informatie over dit onderwerp vind je op deze pagina:http://tinyurl.com/36klrn9

Met vriendelijke groet,

Ella
UWV Webcare Team
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Ella, de rechtzaak is al een tijd afgelopen en ik ontvang vanaf begin oktober dit jaar mijn wajong, alleen het bedrag aan terugwerkende kracht heb ik nogniet gekregen en ik vroeg mij af hoelang het duurt voor ik dat krijg aangezien ik het op dit moment hard kan gebruiken. Toch bedankt voor uw uitgebreide antwoord.