ik heb groene stroom van oxxio en krijg nu de mogelijkheid om voor de komende 3 jaar een contract af te spreken voor een vast tarief. doen of niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Nee niet doen. Het vaste tarief is hoger dan het tarief dat je nu betaalt. Oxxio bouwt een soort 'risicopremie' in het vaste tarief en dat ga jij betalen.

Ook kun je dan de komende drie jaar niet weg bij Oxxio en ook dat zou vervelend kunnen zijn.

Het is veel lucratiever om per jaar te kijken welke aanbieder de goedkoopste is (via consumentenbond.nl). Vaak krijg je een welkomstpremie als je een jaar klant blijft. Na een jaar kijk je opnieuw en stap je eventueel over. Overstappen gaat tegenwoordig bijna ongemerkt. Je krijgt alleen een brief die je moet tekenen en rekent af met je oude aanbieder.
paulus811
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
behalve het stukje bijna ongemerkt, het kan soms lang duren voordat de aanmelding erdoorheen is, en bij overstappen krijg je natuurlijk je afreken nota, als je dat elke keer precies op het jaar kan laten aansluiten is dat niet zo erg, maar kijk uit met tussendoor overstappen al. Als je bijvoorbeeld vlak voor de winter ben ingestapt en na de winter stap je over dna heb je alleen de wintermaanden afgenomen wat over een jaar gecompenseerd wordt met de zomermaanden, dat wordt dan vlink bijbetalen.
paulus811
13 jaar geleden
Hi Sterredag, ik ben zelf overgestapt eerder dit jaar, dus wat ik schrijf is mijn eigen ervaring. En het gaat erom wat je op jaarbasis betaalt, alleen een winter afnemen en dan overstappen en denken dat je zo lekker goedkoop uit bent is jezelf in de maling nemen. Niet verboden, maar ook niet handig.
Eerst even kijken op de vergelijkingssite, kun je zien wat voor jou het gunstigste is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee de verwachting is ook dat de stroomprijs gaat dalen volgend jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze je iets aanbieden bedenk dan altijd wat de winst daarvan voor hen is en lees de kleine lettertjes heel goed; ik vrees dat ze niet garanderen dat je niet meer zult gaan betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is telkens een contract aan te gaan van een jaar.En alert blijven en kijken wat de andere aanbieders doen.