Valt een bril onder de dekking van de verzekering van mijn werkgever als ik deze tijdens mijn werkzaamheden ben verloren?

Ik ben mijn bril verloren tijdens mijn werk, heb overal navraag gedaan, maar niemand heeft het gevonden.

Zou elke werkgever hiervoor verzekerd zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.4K

Het beste antwoord

Ha, die Yogibear;

Je mag er vanuit gaan dat je werkgever op de werkplek verzekerd is voor aansprakelijkheid, maar dan nog kun je je afvragen of je hem hier wel op kunt aanspreken. Het is immers jouw nalatigheid dat je je bril kwijt bent, daar heeft de werkgever in principe geen schuld of verantwoordelijkheid in. Vraag eens na bij de afdeling die hierover gaat; HRM of PZ.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

nee dat geloof ik niet, jij bent je bril zelf kwijtgeraakt. bovendien is het moeilijk te bewijzen dat je hem echt daar bent kwijt geraakt.

als je bril onder het werk kapot gaat is het een ander verhaal,
13 jaar geleden
Nee het is je eigen nalatigheid dus je zal hem zelf moeten vervangen en vergoeden. Hoe kan je immers bewijzen dat je hem daar bent kwijt geraakt (en dan nog is de werkgever hiervoor niet aansprakelijk). Als door bepaalde werkzaamheden je bril is stukgegaan werkt dit natuurlijk anders.
Bespreek het met je leidinggevende misschien is er wel een stukje coulance beleid dat hij/zij je tegemoet wil komen in de kosten. Dat heb je namelijk wel eens. Zeker als je de bril echt nodig hebt voor je werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In alle gevallen ben je zelf verantwoordelijk voor je eigen spullen. Zou erg makkelijk zijn ben iets kwijt de baas betaald. Nee dus eigen verantwoordelijkheid
13 jaar geleden
Ik vrees van niet, kwijt raken valt niet onder een dekking. Als er tijdens je werk een eigendom van jou kapot gaat kan dat een ander verhaal zijn. Hiervoor kan de baas bijvoorbeeld regels stellen mbt zijn aansprakelijkheid zoals het niet dragen van sierraden ed tijdens de werkzaamheden.