Valt lekdetectie & reparatie lekkende waterleiding onder de opstal/inboedelverzekering?

Wordt het opsporen en repareren van een lekkende waterleiding vergoed door de opstal/inboedelverzekering OF alleen de schade als gevolg van de lekkage??

7 maanden geleden
ronron1212
7 maanden geleden
kijk in je polis of bel je verzekering.

Antwoorden (1)

Kijk vooral eerst naar de polisvoorwaarden, maar n.m.m. valt het niet onder de verzekering. Die dekt primair gevolgschade van een of ander onvoorzien voorval, zoals hagelstenen door je dak of brand, waterschade etc. Zaken die samenhangen met een ouder wordende woning, al dan niet samen met onvoldoende onderhoud, zijn geen 'onvoorzien voorval'. Denk dan aan afbladderende verf, klemmende deuren, doorzakkende vloeren of, zoals in dit geval, een lekkende waterleiding.
7 maanden geleden