Ovenschoonmaakspul heeft schade aangericht aan achterbank. Onder welke verzekering valt dit?

Tijdens een autorit is er chemische schoonmaakspul gelekt op de leren achterbank van de auto. Nu heeft dat spul zich behoorlijk ingevreten in het leer. Is dit te verhalen bij de verzekering hetzij reisverzekering of iets anders?

7 maanden geleden
1K
crispy
7 maanden geleden
Als iemand anders dat heeft veroorzaakt, is dat diens aansprakelijkheidsverzekering die dat zou kunnen dekken.
Als je het zelf hebt gedaan lijkt het me onwaarschijnlijk dat dit onder een verzekering kan vallen. In ieder geval niet een reisverzekering. Het lijkt volgens mij erg op 'eigen schuld dikke bult'.
TurfGraver
7 maanden geleden
Ben je allright verzekerd?
Vaak wel een eigen risico en premie kan omhoog gaan.
SnakeEye
7 maanden geleden
We zijn inderdaad allrisk verzekerd, echter zou dit misschien wel gevolgen hebben op de schade vrije jaren vermoed ik en inderdaad ook een premie verhoging... wat is wijsheid hierin?
Ikhebgeenidee
7 maanden geleden
Wijsheid: je verlies nemen en er voor de volgende keer lering uit trekken.
crispy
7 maanden geleden
Als je het bij je allrisk verzekering kunt claimen, dan is het een rekensommetje wat de kosten zijn voor je premieverhoging en die kan je afzetten tegen de kosten voor reparatie van je achterbank.
Probleem is natuurlijk dat je niet van te voren kunt weten of je over bijvoorbeeld een week een andere schade hebt en wat dan de gevolgen zijn voor je no-claim.

Geef als eerste antwoord