Is autoschade aan de eigen auto bij een autoverzekering met beperkt casco, niet verzekerd?

Ik heb zelf aan de eigen auto schade gemaakt en wilde dit claimen bij mijn autoverzekering, echter gaf deze aan dat dit niet verzekerd is en dus niet vergoed wordt, waarvoor heb ik dan een autoverzekering met beperkt casco en 0 euro eigen risico als deze de schade niet uitkeert?
Wordt er bij een casco verzekering geen schade die men zelf veroorzaakt aan het eigen voertuig vergoed?

1.5K
ronron1212
2 jaar geleden
Alleen de all risk verzekering dekt dat. Jou verzekering dekt de schade die jij veroorzaakt aan andere,
Ikhebgeenidee
2 jaar geleden
Als je het al zou kunnen claimen, is het de vraag of het verstandig is.
Een autoschade claimen gaat, doorgaans, ten laste van je bonus/malus korting.
En dat betekent dat je premie omhoog gaat. Het hangt af van welke trede je komt en hoe snel je weer op het oude niveau kunt komen, om te berekenen of het verstandiger is om zelf te betalen. Claimen betekent dat je indirect alsnog door een hogere premie (een deel) zelf betaalt.

Antwoorden (1)

Een beperkt casco verzekering is een aansprakelijkheidsverzekering met extra's. Deze verzekering vergoedt schade aan uw eigen voertuig die bijvoorbeeld door iemand anders wordt veroorzaakt. De schade kan ook veroorzaakt worden zonder dat iemand daaraan schuldig is. Dit is bijvoorbeeld het geval bij storm door een omvallende boom.

Je eigen schade wordt enkel vergoed door een all risk verzekering (volledige casco)
2 jaar geleden
ronron1212
2 jaar geleden
Dat wordt vergoed door de gene die jou aan rijd,
VraagAntwoord66
2 jaar geleden
Klopt gedeeltelijk. Schade die iemand anders aan jouw auto veroorzaakt, wordt betaald door de verzekering van de ander. Schade zoals een boom en dergelijke klopt inderdaad wel
ronron1212
2 jaar geleden
@VraagAntwoord66
Wordt stormschade altijd vergoed door de verzekering? Het antwoord is nee. Dat heeft in de eerste plaats te maken met de verzekeringen die je hebt afgesloten. Maar wees gerust: volgens het Verbond van Verzekeraars dekken de meeste particuliere woonhuisverzekeringen schade door storm. Anders is het wanneer er een boom op je auto valt. Met alleen een WA-verzekering heb je pech. Ben je casco of allrisk verzekerd dan kun je de schade wel vergoed krijgen.
19teusvanhemert59
2 jaar geleden
Dus schade aan de eigen auto door eigen toe doen (in mijn geval een muurtje geraakt), wordt alleen vergoed bij All Risk Verzekering (volledig casco)?
TurfGraver
2 jaar geleden
@19teusvan...,klopt. En dan nog zal het je dan no-claim korting en eventueel eigen risico kosten.
VraagAntwoord66
2 jaar geleden
@ronron, de vraagsteller (en powergen) heeft het over beperkt casco, niet alleen casco. Dus je opmerking klopt niet.