Heeft een autoschade tijdens werktijd invloed op je eigen verzekering?

Hoi,

Heb als bezorger met de bestelbus schade gemaakt aan een andere auto. Vervolgens schadeformulier ingevuld, ik weet dat het allemaal wordt verzekerd door mijn werkgever. Mijn vraag is of het invloed gaat hebben op je eigen autoverzekering/schadevrije jaren?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K
ronron1212
3 jaar geleden
Nee jouw auto is iets anders.
Griffin
3 jaar geleden
Je dient die claim toch in bij de verzekering van je werkgever? Als het je eigen verzekering zou betreffen dan kan het invloed hebben op je schadevrije jaren.

Antwoorden (1)

Nee. Deze verzekering staat los van jouw privé verzekering. Je kunt dus beter schade rijden met een auto van de zaak, dan met je eigen auto. (Spreek helaas uit ervaring).
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ah heel erg bedankt. Dacht omdat mijn naam en mijn rijbewijsnummer etc op de schadeformulier stond het invloed zou kunnen hebben, maar de claim wordt bij mijn werkgever gediend.