Waar kan ik eigen risico vergoed krijgen?

Begin juni ben ik gestruikeld over een opstaande tegel bij AH buiten. Door toedoen van een BHV'er ben ik in het ziekenhuis terechtgekomen. Nu krijg ik een rekening van het VGZ voor € 385,00 (eigen risico). Ik kom hoogstens een keer per vijf jaar bij de huisarts, maak nooit gebruik van de zorgverzekering en ik vind dit niet kloppen. iemand een idee om dit vergoed te krijgen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K
Griffin
3 jaar geleden
Als je hoogstens maar één keer per vijf jaar medische hulp nodig hebt, zet dan je eigen risico hoger, scheelt weer in de maandelijkse kosten.
Thecis
3 jaar geleden
U geeft aan dat door toedoen van de BHV-er u in het ziekenhuis terecht bent gekomen. Dat is een behoorlijke beschuldiging. Sowieso ben ik zelf nieuwsgierig wat er dan gebeurd is, maar als advies zou ik in dit soort gevallen een rechtsbijstand raadplegen.

Antwoorden (1)

Je zult dan de partij die verantwoordelijk is voor de opstaande tegel aansprakelijk moeten stellen. Dit zou je uit handen kunnen geven aan bijv een rechtsbijstandsverzekering.

De vraag is allereerst, van wie is het stukje terrein. AH, gemeente wellicht, of anders. Zorg wel voor een goede bewijslast. Foto's van de situatie ed.
Succes!