Is een vastzittende schuifpui opgenomen in de opstalverzekering?

Hello beste mensen,

Ik heb een opstal en inboedel verzekering, mijn schuifpui die beweegt niet meer (hij zit vast). Weet iemand misschien of dat dit de verzekering vergoedt?.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.9K
Utrecht
3 jaar geleden
Ik verwacht van niet.
Zou wel erg handig zijn: een inboedelverzekering (van ca. €100/jaar) die alles vergoed dat kapot gaat of versleten is in je huis. Wasmachine, koelkast, keuken, TV, computer....
Utrecht
3 jaar geleden
Wat is verzekerd door een opstalverzekering?
Schade door elke van buiten komende oorzaak die plotseling en onvoorzien ontstaat, zoals:
Brand, Water, Inbraak, Vandalisme, Glas.

Antwoorden (1)

NEEN, normaal gesproken niet. Schades door overmacht (storm, waterschade e.d.) worden gedekt, maar een vastzittende schuifpui valt onder gebrekkig onderhoud.