Hoelang auto op je naam om je schadevrijejarente behouden?

Ik heb nu al 10 maanden een lease auto waarbij mijn schade vrije jaren niet worden opgebouwd. Omdat ik mijn opgebouwde schadevrije niet wil laten vervallen wil ik mijn lease auto even dubbel verzekeren voor 1 maand. Kan dit zomaar? En is 1 maand genoeg om weer een heel jaar op te bouwen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Nee, je bent geen eigenaar van de leaseauto, dus die kun je ook niet op jouw naam verzekeren. Je hebt tenslotte de meldcode niet en die heeft de maatschappij wel nodig. Ik ben twee weken geleden na 5 jaar een leaseauto gereden te hebben van 2013-2018, weer overgestapt in een prive auto, dus speelde met hetzelfde verhaal. De maatschappij waar ik met de priveauto verzekerd was, dus vóór de lease, heeft mijn polis 5 jaar op 'hold' gezet. Na 5 jaar vervalt de polis. Gelukkig heb ik de polis in 2013 4 dagen na het ingaan van het leasecontract gestopt, dus deze was nog 4 dagen na het einde van het leasecontract geldig en kon ik op de maximale korting, opgebouwd t/m 2013, door met verzekeren in 2018. Er stond zelfs nog een deel premie tegoed van ongeveer 250.

Bij sommige maatschappijen bouw je ook schadevrije jaren op, deze geven de gegevens door aan 'roydata'. Bel de maatschappij even op waar je prive verzekerd was en vraag hoe lang ze jouw polis aktief houden en wanneer je uiterlijk moet verzekeren om de voorwaarden te behouden.
Met de maatschappijen in de 2e alinea, bedoel ik leasemaatschappijen.
Toegevoegd op 05 december 2018 10:29: tekst