Ben ik verzekerd als bij een door mij geleende auto het contactslot kapot gaat?

Ik heb een auto geleend en nu is tijdens het gebruik daarvan het contactslot kapot gegaan. Kan ik dit claimen bij de verzekering of ben ik genoodzaakt om zelf een reparatie/nieuw slot te bekostigen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Als je bedoelt of je WA-verzekering dit dekt dan is het antwoord ontkennend.
Je had de auto immers (rechtmatig) in beheer. Een WA-verzekering dekt schade die je (zonder opzet) hebt toegebracht aan zgn. derden. In juridisch jargon is de eigenaar van de auto geen derde, maar een tweede. Tussen jou (eerste) en hem was er immers een overeenkomst / toestemming dat je de auto gebruikte.