Kan ik ergens mijn zorgkosten verhalen na een aanrijding op de fiets met onbekende?

Ik ben begin dit jaar aangereden door een andere fietser waarbij ik mijn pink heb gebroken. De man die mij aanreed was een beschonken zwerver en we zijn allebei doorgefietst omdat ik dacht dat het wel meeviel. Toch even een foto laten maken en het bleek dat mijn pink was gebroken.
Nu krijg ik de rekening van het ziekenhuis. Ik moet 450 euro betalen vanuit mijn eigen risico. Ik wil toch graag weten of ik dit niet ergens kan verhalen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.7K
TurfGraver
5 jaar geleden
Op een eventueel verzekering van de veroorzaker.
Maar ja, die is dus onbekend.
paulus811
5 jaar geleden
Je kunt toch nu nog niet weten of je het eigen risico niet sowieso gebruikt zou hebben voor dit hele jaar? En daar ga je met deze vraag wel vanuit.

Antwoorden (1)

Nee, dat kan alleen als de tegenpartij bekend is. In dat geval stel jij of je rechtsbijstandverzekering diegene aansprakelijk. Bij een auto ongeluk kun je bij het waarborgfonds Motorverkeer je schade indienen.