Kan onderstaand voornemen me in de problemen brengen als de rechter er zich over moet buigen?

Mjjn huisgenote en ik hebben dezelfde zorgverzekeraar maar ieder een eigen polis.
Zolang huisgenote in mijn woning verblijft, maak ik maandelijks haar premie over zodat zorgverzekeraar probleemloos de premie af kan boeken, van haar min of meer slapende rekening.
Nu heeft zorgverzekeraar ok al enkele keren bedragen die onder het eigen risico vallen
afgeboekt en daar is niks mis mee, maar verzekeraar doet dat zonder vooraf een mail of brief te sturen en omdat ik dan niet op de hoogte ben van een op handen zijnde afschrijving, geeft dit problemen wegens te weinig creditsaldo.
Ik heb al een keer op hun verzoek de nabetaling gedaan met ideal, maar heb in een mail
ook geëist dat wij vooraf willen weten waarvoor, hoeveel en wanneer ongeveer het bedrag wordt afgeboekt zodat ik kan zorgen dat genoeg op de rekening staat.

Ik ben nu van plan om voortaan gewoon de bedragen terug te boeken met als reden "Afschrijving en reden niet vooraf aangekondigd". Op deze wijze wil ik de last verschuiven naar de veroorzaker. Ik meen, dat als B.V. het gasbedrijf, naast de normale maandbetaling ongevraagd en onaangekondigd een X bedrag afboekt, dat ik mag weten waarvoor.
Of zijn in tegenstelling tot het gasbedrijf Zorgverzekeraars Godallmachtig?

6 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Je hebt altijd het recht om te storneren. Terugboeken van geïnde bedragen door bv de wbv. Innen door een machtiging vinden wij vooral prettig om het niet te kunnen vergeten en daardoor in de problemen te komen. Incasso's zijn er voor het gemak, maar die heb je wel gefiatteerd, de wbv dus toestemming verleend om je huur ad € 888,00 te innen.

Zodra er iets komt dat onder je eigen risico valt, moet je dat zelf betalen. Niks verzekering, tenzij je afgesproken hebt dat de verzekering dit voorschiet en dan voor jou als bank optreedt, nu moet jij dus de zorgverzekering weer betalen en dat kan op twee manieren zelf of via incasso.
Wat heb je afgesproken of staat er in je polis 2017 het contract waar alles in hoort te staan.
Lees het maar goed en anders bel de helpdesk, zij weten precies waar je online moet zoeken, danwel in de papieren poils die je ontvangen moet hebben.

Antwoord
Het ligt er aan wat in je polis 2017 staat , in je contract, de kleine lettertjes niet vergeten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
svetivlas
6 jaar geleden
a. U machtigt ons voor automatische incasso van verschuldigde bedragen (zie ook artikel 3.4.3). 3.4.3. Uw toestemming voor automatische incasso is van toepassing voor de betaling van premie, eigen risico, eigen
bijdragen en onterecht aan u uitbetaalde vergoedingen. Uw machtiging geldt tijdens, en zo nodig ook na afloop,van de verzekeringsovereenkomst.
Wij informeren u ###### ten minste 3 dagen voor de datum waarop de afschrijving
plaatsvindt over het af te schrijven bedrag en de datum.####### Bent u het niet eens met een afschrijving? Dan kunt u het bedrag laten terugboeken. Helaas houdt verzekeraar zich niet aan de afspraken in de polis.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Precies, je kunt dus storneren.
Ook een e-mail naar de zorgverzekeraar en daarin verwoorden, aanhalen wat de afspraken zijn.
Dat hun methode , incasseren zonder voorafgaande aankondiging, niet de juiste is en al helemaal niet werkt.
Dat je hier niet vrolijker van wordt en blijft storneren of dat er dus duidelijk geen geld op de rekening staat.
Vraag aan hun is, waarom zij niet nakomen wat afgesproken is, wat vastligt in de polis.
Nee, hieruit blijkt dat zorgverzekering fout zit, niet doet wat afgesproken is. "Ik heb al een keer op hun verzoek de nabetaling gedaan met ideal, maar heb in een mail ook geëist dat wij vooraf willen weten waarvoor, hoeveel en wanneer ongeveer het bedrag wordt afgeboekt zodat ik kan zorgen dat genoeg op de rekening staat." Jij hebt dus geëist dat zorgverzekering zich aan de eigen regels houdt. Daarvoor kun je nooit in de problemen komen volgens mij. En ja ze denken het wel, lijkt het soms, maar nee ...Godalmachtig... dat stadium hebben ze toch nog niet bereikt!?:P
svetivlas
6 jaar geleden
@Jodokus52Bedankt.Helder en klare reactie die ik zie als toevoeging op uw antwoord. Ik zal hen nog een mail sturen met leesbevestiging volgens uw richtlijnen. Nogmaals Dank.