Wat moet ik doen als ik iets 'onterecht' heb gedeclareerd?

Ik heb bijvoorbeeld een nota van de tandarts gedeclareerd maar hier ben ik helemaal niet voor verzekerd, was een vergissing van me. Moet ik hier achteraan gaan met mijn zorgverzekeraar of hoe gaat dit verder?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat zal je zorgverzekering merken, en het bedrag wordt dus niet door hen vergoed. Dus je moet ervoor zorgen dat jij die rekening zelf bijtijds betaalt, anders loop je kans dat er nog een verhoging bovenop komt.
8 jaar geleden
Advies is om alle zorgkosten te declareren. De zorgvezekering geeft dan aan of iets vergoed wordt. Als het niet vergoed wordt moet je alsnog zelf betalen. Dus je moet alleen even de reactie van je zorgverzekering afwachten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Strikt genomen is iets proberen te declareren waarvan je weet dat je er geen recht op hebt aan te merken als een poging tot fraude. (Ik vermoed dat daar die minnen op slaan) Echter de zorg is zo'n complex systeem geworden dat het voor een gewone burger soms niet of nauwelijks is te overzien wat nu wel, en wat niet onder een zorgverzekering valt. Om daarom (voor de zekerheid) alles maar te declareren is eigenlijk nog niet eens zo'n gek advies. Al moet je dat advies natuurlijk niet in het extreme doorvoeren. Wat mij betreft verdient dit antwoord een plus !
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@ozewie.. Klopt. Ik heb dit advies van mijn apotheker om de redenen die jij noemt. Sinds enkele maanden doe ik de de administratie van mijn hoog bejaarde schoonouders. Die hadden een kistje met apothekersrekeningen vanaf 2013. Die heb ik allemaal zitten declareren (ongeveer € 350). Daarvan kregen ze toch nog mooi bijna € 75 vergoed. Een normaal mens kan daar geen wijs uit en omdat te laten lopen omdat je zogenaamd fraude zou proberen te plegen....