bestaat er in Vlaanderen een (private) verzekering die je hypothecaire lening afbetaald als je ontslagen wordt?

Ik ken uiteraard de door de overheid aangeboden verzekering waarbij je afbetalingen worden overgenomen gedurende een bepaalde tijd. Maar die verzekering loopt maar 10 jaar, en bij mij zijn die 10 jaar voorbij.
Is er een private verzekeraar die een gelijkaardig product aanbiedt maar die ook langer dan 10 jaar je afbetalingen verzekert bij ontslag? Of je een inkomengarantieverzekering aanbiedt waardoor je financieel zeker bent als je ontslagen wordt? (de inkomensgarantieverzekering vind ik enkel voor zelfstandigen. voor werkenden heb ik allerlei gevonden voor inkomensgarantie bij werkonbekwaamheid (bv. door ziekte) maar niet bij ontslag).

Toegevoegd na 1 minuut:
bij de inkomensgarantie ben je dan zelf in staat om je afbetalingen te blijven voldoen....daarom ook deze vraag toegevoegd

8 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dus de verzekering betaalt al 10 jaar je hypotheek ?
liveisgreat
8 jaar geleden
nee uiteraard niet; Hier in België kan je als je een woning koopt een gratis verzekering krijgen bij de overheid, waarmee je aflossingen tijdelijk (ik denk max 2 jaar) overgenomen worden bij onvrijwillige werkloosheid of arbeidsongeschiktheid. Deze verzekering duurt 10 jaar, dus je kan er aanspraak op maken gedurende de eerst 10 jaar na de aankoop.. Die 10 jaar zijn bij mij nu gepasseerd, en verlenging van de verzekering is niet mogelijk. Nu vroeg ik me af of deze verzekering ook elders aangeboden werd, dus of er verzekeringen zijn die deze vorm van verzekering aanbieden...

Het beste antwoord

Zo op het eerste gezicht: nee, is zo'n aanbieder er in België niet.

Een grote aanbieder op de Nederlandse markt van hypothecaire inkomensbeschermers, BNP Paribas Cardiff, is ook in België heel actief, maar zo te zien uitdrukkelijk niet met inkomensbeschermers voor hypotheken.

2 opties :
1) Benader BNP Paribas in België en vraag na of ze dit product ook in België aanbieden
2) Benader BPN Paribas Cardiff in Nederland en vraag na of ze deze producten ook kunnen aanbieden aan Belgische ingezetenen (voor zover mij bekend doen ze dat in ieder geval al voor NL grensarbeiders die woonachtig zijn in België)