Mijn oude zorgverzekering is niet opgezegd en heeft geld van mijn rekening gehaald, wat nu?

Ik ben overgestapt naar een nieuwe zorgverzekeraar en bij het aanmelden heb ik gevraagd om zij de zorgverzekering wilden opzeggen. Echter schijnt dit niet te zijn gebeurd, want mijn oude zorgverzekering heeft geld van mijn rekening afgeboekt. Wat kan ik nu het beste doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Geduld hebben. De incasso van januari zat waarschijnlijk al in de "molen". Die wordt teruggedraaid nadat de nieuwe per januari begint. Nog maximaal enkele weken wachten dus.
Computoon
9 jaar geleden
fisbel
9 jaar geleden
Ik zou sowieso storneren.
Zie reactie wimkees hierboven.
Computoon
9 jaar geleden
Normaal gesproken zou dat ook mijn antwoord zijn maar in dit geval niet. Ik heb enkele jaren geleden een vergelijkbaar geval aan de hand gehad: een verandering van de zorgverzekering naar een goedkopere variant bij dezelfde verzekeraar. Een keer werd nog het 'foute' bedrag afgeschreven, verschilbedrag werd enkele weken later automatisch teruggestort.
Bedenk verder dat een zorgverzekering (in 'normale gevallen') alleen maar per het begin van het jaar kan worden opgezegd en dat bedrijven hun incassobatches i.v.m. allerlei controles al vroegtijdig klaarzetten.