zijn inwonende volwassen kinderen automatisch mee verzekerd voor wettelijk aansprakelijkheid of moeten zij zich zelf hiervoor verzekeren ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat dat per verzekering verschilt, bij de onze zijn ze tot hun 27 jaar mee verzekerd. Vraag het even na bij je eigen verzekering.

Antwoorden (2)

Bij een gezinsdekking zijn allen verzekerd. Zelfs een uitwonende student zal onder de verzekering vallen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De precieze dekking verschilt per verzekering, maar minderjarige kinderen zijn altijd meeverzekerd. Bij kinderen vanaf 18 gaat het verschillen per verzekering, maar meestal zijn kinderen die in hetzelfde huis wonen, nog vrij lang meeverzekerd bij hun ouders. Als je kind 18 jaar of ouder is of binnenkort 18 wordt, kan het zinvol zijn dat even na te kijken. Maar vaak geldt dat kinderen tot 21, 23 of 27 meeverzekerd zijn zolang ze thuis wonen. Soms tenzij ze gehuwd zijn, maar ook hier geldt: verschilt per verzekeraar. Even je polisvoorwaarden nalezen dus.