wat kost een verzekering voor een pedelec?en welke kosten komen er nog meer bij?

nieuwe elektrische fiets die meer dan 40km per uur rijdt bij meetrappen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
tinus1969
9 jaar geleden
De eerste vraag lijkt me, of zo'n apparaat legaal is - is het niet eigenlijk een motor?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dit nieuwe voertuig gaat vallen in de categorie snorfiets.omdat de snelheid vergelijkbaar is waarschijnlijk.tenslotte kan een wielrenner ook wel meer dan 40km/pu fietsen.ben echter benieuwd hoe verzekeraars dit bekijken.wellicht zien zij een verhoogd risico en dat zou jammer zijn want alle leeftijden kunnen hier plezier aan beleven!
tinus1969
9 jaar geleden
Tsja, als het werkelijk harder dan 40 KAN, kan een verzekeraar terecht betogen dat t geen snorfiets is.

Het beste antwoord

De Speed Pedelec is voor de Nederlandse wetgeving een snorfiets (ook al kan de Pedelec theoretisch harder). voor de (wettelijk verplichte) WAM verzekering gelden dezelfde premies en condities voor een normale snorfiets. Via o.a Unigarant en Hema kunt u on line een offerte berekenen en een aanvraag indienen

Bijkomende kosten voor verzekering:
- cascodekking (diefstal en schade aan eigen fiets): kosten op aanvraag
- eenmalige poliskosten
- 21% assurantiebelasting