Onverzekerd, bezwaar maken tegen boete zinvol?

Mijn Poolse buren zijn geconfronteerd met een boete van 330 omdat ze een onverzekerde brommer in hun bezit hebben. deze wordt niet gebruikt op de openbare weg. Nu is het in NL wettelijk verplicht om ieder motorvoertuig verzekerd te hebben. Omdat mijn buren uit een ander land komen waren zij hiervan niet op de hoogte. Toch wordt iedere eigenaar van een motorvoertuig deze regel te kennen. Heeft het zin om bezwaar te maken tegen de sanctie of is dit zinloos omdat de wet is overtreden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Neen, heeft geen zin: iedereen in NL (ook buitenlanders) dienen de wet te kennen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
+ want het is gewoon waar wat je zegt.