Kan ik nog een vergoeding krijgen nu mijn fiets uit de fietsendrager is gevallen van een rijdende auto zonder andere schade dan alleen de fiets?

Rijdend met mijn auto met 2 fietsen op de fietsendrager zijn de fietsen uit de fietsendrager geschoten tijdens het rijden over een hobbel zoals je die in veel straten hebt. De snelheid was onder de 40 km. Een fiets flink beschadigd en de andere niet. Is daar een verzekering voor en zo ja, waar vallen de fietsen dan onder? Een speciale fietsverzekering heb ik niet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.6K
Reddie
9 jaar geleden
Waarom wil je een ander laten opdraaien voor de schade die door je eigen toedoen is veroorzaakt?
Je kunt jezelf aansprakelijk stellen en jezelf schadeloos stellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen ander Reddie, maar ik dacht omdat ik verschillende verzekeringen heb, waar ik tenslotte jaar na jaar voor betaal zonder dat ik verder schade heb gekregen, dat er misschien een verzekering zou zijn die reparatie zou kunnen vergoeden.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
All-risk auto verzekering, reis verzekering en misschien zo'n verzekering als dat ik heb. De woongarant verzekering van centraal beheer met extra optie: Schades veroorzaakt door eigen toedoen. Alleen dan kan je maar beter niet vertellen dat je aan het rijden was, maar dat het op een andere manier gebeurd is.
Reddie
9 jaar geleden
Als je een verzekering aanspreekt, spreek je dus alle premiebetalers aan. Dus wel degelijk anderen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
een REISverzekering heer?
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ja, je bent immers onderweg. Mijn oom heeft de binding van zijn skies vergoed gekregen toen deze braken bij een val op de piste. @Reddie Als ik mijn laptop laat vallen en deze is daardoor kapot. Dan schakel ik ook mijn woongarant verzekering in. Ik heb die verzekering opzettelijk afgesloten voor dat soort ongelukjes. Het zou belachelijk zijn als ik er dan vervolgens geen beroep op doe omdat andere premie betalers er ook last van zouden kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Onderweg betekent nog niet dat je op reis bent!
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Je dacht toch niet dat een reisverzekering alleen geldig is voor vakantie hoop ik? Met twee fietsen achterop, lijkt me niet dat dit zakelijk was. Lijkt me eerder een uitstapje. En daar mag je een reisverzekering ook voor aanspreken. Wat is een reisverzekering?
Een reisverzekering is een verzekering voor de reizen die je maakt. Dit kan zowel in het binnen- als buitenland zijn en een reisverzekering geldt ook voor korte uitstapjes, zoals een weekend of een dagje weg. Waarom een reisverzekering afsluiten?
Je paspoort wordt gestolen
Je moet langer in het buitenland zitten door calamiteiten
Je hebt medische problemen
---> Spullen gaan kapot http://financieel.infonu.nl/verzekering/95765-waarom-een-reisverzekering-afsluiten.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik mijn zoon ophaal uit school en de fiets achterop zet ben ik nog niet op reis, als ik twee zonen op die school had ook niet. Verder geldt dit niet voor een aflopende reisverzekering en dan nog....
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Wel niet geschoten altijd mis, je weet nooit hoe een verzekering redeneert. Ze verdienen geld zat, dus ik zou lekker zeggen dat ik een dagje uit was en toen...ooops. Ja ik weet het "als iedereen zo denkt..." Maar niet iedereen denkt zo.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste mensen stop er maar mee, zo schiet ik niets op.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Wel er zijn een paar reacties gegeven waar je misschien wel iets mee kan...ook al is iemand anders het er misschien niet mee eens ;-)

Antwoorden (1)

Je zou iets kunnen proberen als je met je auto all-risk verzekerd bent. Op een andere manier denk ik dat je geen kans maakt op een vergoeding, tenzij je een aparte reisverzekering hebt.