Kan ik mijn kapotte iPhone vergoed krijgen via mijn inboedelverzekering?

Mijn dure iPhone is per ongeluk met het beddengoed mee in de wasmachine gekomen :( Hij heeft een paar dagen in rijst gelegen om vocht te onttrekken maar doet helemaal niks meer.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het hangt af van de dekking van de inboedelverzekering.

Op een normale inboedelverzekering "extra uitgebreid" valt waterschade door het per ongeluk meewassen in de wasmachine niet onder de dekking: het staat niet genoemd in de rubrieken waarvoor dekking wordt verleend

Op een alle onheilen (all risks) inboedel verzekering is de schade mogelijk wel gedekt: het is namelijk geen (mij bekende) standaard uitsluiting van een alle onheilendekking.
Kortom: kwestie van de voorwaarden checken en contact opnemen met verzekeraar en/of adviseur