Waar kan ik het goedkoopst een ORV afsluiten?

Ik zie op internet veel verschil in de afsluitkosten van een orv. Weet iemand waar je deze het goedkoopst kunt afsluiten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

De meeste tussenpersonen rekenen voor bemiddeling zonder advies van een overlijdensverzekering (z.g.n. execution only waarbij jij zelf alle criteria zoals eindleeftijd en soort dekking kiest) een eenmalige fee tusen € 175 en € 350

Een van de grootste tussenpersonen - Achmea Independer - rekent een zelfde tarief (6 x32.50 = €195,-)

Direct writers rekenenen lagere afsluitkosten (ze zijn bij wet verplicht deze in rekening te brengen naast de premie). Centraal beheer rekent bijvoorbeeld eenmalig € 70,-. Maar dat zegt nog niets over jouw totale kosten : wellicht is Centraal Beheer namelijk qua premie duurder dan andere aanbiedingen met hogere eenmalige afsluitkosten.

Voor een goed vergelijk moet je de som van de eenmalige afsluitkosten en de premie over een reele looptijd (zeg: minimaal 3-5 jaar ) met elkaar vergelijken. Goed mogelijk dat een partij met hogere afsluitkosten uiteindelijk voordeliger is.