Welke zorgverzekering zal ik nemen om zo goedkoop mogelijk bij de tandarts uit te zijn?

Ik zit momenteel bij Menzis, maar ik zie nu dat ik het met het goedkoopste pakket en hoogste eigen risico geen tandverzorgd 3 kan nemen en dat de vergoeding bij tandverzorgd 3 misschien ook zelfs tegenvalt.

Ik ben al vrij lang niet naar de tandarts geweest en m'n gebit is ook niet zo best, dus ik zou graag willen dat daar eens een eer naar gekeken wordt, maar ik heb ook niet bepaald veel geld te besteden. Die €106 aan basisverzekering die ik vorig jaar betaalde was nog wel te doen, maar €130 per maand is voor mij dus echt te veel.

Ook overweeg ik een beugel, maar ik denk dat dat dit jaar nog wat te duur is, tenzij het bijna helemaal vergoed kan worden (ben al 28 jaar).

Hebben jullie enig advies voor mij? Op die verzekeringswebsites wordt ik doodgegooid met woorden en bedragen en ik vind het lastig om de juiste informatie te vinden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb ergens horen vallen dat de verzekering niet tussen komt als je als volwassenen aan een beugel begint, dus was ik er intijds op men 15de mee begonnen. Maar of dit daadwerkelijk zo is weet ik niet zeker.
SimonV
10 jaar geleden
Zie ook:
http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/gezondheid/gebit/tandartsverzekeringen-waarbij-medische-selectie-toegelaten.216268
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.consumentenbond.nl/zorgverzekering/extra/aanvullende-tandartsverzekering/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben nog een klein beetje zoek. Heb wat meer onderzoek gedaan en Stad Holland lijkt veruit de beste tandartsverzekering te hebben, maar ik heb ook gelezen dat ze misleidend zijn en zoveel vergoeden als ze beweren te vergoeden, dus wat meer informatie daar over zou prettig zijn. ONVZ lijkt ook vrij goed te zijn en erg duidelijk (Menzis is erg vaag en verwarrend), dus ook hier zou ik graag wat meningen/informatie lezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
PNOzorg lijkt nog wat beter te zijn. Vergoed 100% tot een X bedrag (afhankelijk van verzekering). Zitten daar ook addertjes onder het gras of is dat het beste wat ik kan krijgen voor wat ik momenteel kan gebruiken?

Antwoorden (3)

Welke goedkoper is hangt volledig af van het soort behandeling die je nodig hebt. Verschillende k grepen worden verschillend vergoed (of niet) bij een zorgverzekeraar. Dat je al lang niet bent geweest betekend dat je sowieso gesaneerd moet worden bij het eerste bezoek. Dat betekend dat je je eerste bezoek zelf moet betalen. En voor zo ver ik weet wordt een beugel bij volwassen nooit vergoed. Tenzij het medisch noodzakelijk is na ongeval of ziekte.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
k grepen=ingrepen sorry
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb gezocht naar saneringen, maar ik kon er eigenlijk niks over vinden. Beugels bij volwassenen worden bij een verzekeraar wel vaak vergoed tot een bepaald bedrag, maar daarvoor heb je vaak wel een jaar wachttijd terwijl je die dure premie in de tussentijd wel moet betalen, zodat je uiteindelijk misschien zelfs duurder uit bent. Hoop niet dat het eerste bezoek te duur zou zijn. Is wel een erg slecht systeem om ervoor te zorgen dat mensen die lang niet bij de tandarts zijn geweest en niet veel geld te besteden hebben, toch over die drempel heen stappen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een beugel is heel erg duur. Jet ligt er aan wat voor eentje en hoe lang je m moet, of er getrokken etc moet worden. Het kan oplopen van tussen de €1000 en wel €6000 of meer. En als het niet medisch noodzakelijk is lijkt het mij persoonlijk erg sterk dat het vergoed wordt. Misschien een klein deel van een paar honderd euro. Maar dat was een paar jaar terug zo. Toen heb ik zelf geïnformeerd omdat mijn tanden een tikkie terug waren geschoven na mijn beugel van vroeger.
Er is een vergelijkingssite specifiek voor de tandartsverzekering, je kan daar ook gebruik maken van de keuze hulp

http://vergelijkmondzorg.nl/tandartsverzekering-vergelijken/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hoi, Menzis is bij mijn weten de enige die geen plafond heeft. Andere verzekeringen keren boven de (maximaal: dan heb je al en aanvullend verzekering genomen!) 880 euro niks meer uit. Menzis wel, weliswaar geen 100% maar als je een hele dure behandeling hebt zit je toch beter bij Menzis, met aanvullende verzekering, dat heb ik om die reden dit jaar gekozen en ik heb het echt heel goed uitgezocht.
succes!