Je eigen risico van € 360,- valt onder de basisverzekering en wordt nergens vergoed.
SimonV
10 jaar geleden
Allemaal. Vanaf 2014 geldt er namelijk voor de eerstelijns psychologische zorg geen eigen bijdrage meer.

Zie: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/geestelijke-gezondheidszorg/vraag-en-antwoord/wie-betaalt-de-behandeling-van-mijn-psychische-problemen.html

"In 2014 betaalt u geen eigen bijdrage meer voor psychologische hulp of een internetbehandeltraject (e-health)."

De eigen bijdrage van 200 euro voor tweedelijns psychologische zorg was al eerder weer afgeschaft.

Dit jaar is het nog zo dat bijna elke verzekering vanuit één of meer aanvullende pakketten die eigen bijdrage al dan niet gedeeltelijk vergoedt. Maar vanaf volgend jaar heb je geen extra eigen bijdrage meer. Wél geldt natuurlijk nog steeds het verplichte eigen risico van - volgend jaar - 360 euro op jaarbasis voor zorg uit het basispakket, en eventueel een zelfgekozen hoger eigen risico.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
De vraag gaat over het eigen risico. Niet over de eigen bijdrage. Wordt dus nergens vergoed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De termen eigen bijdrage en eigen risico worden nogal eens door elkaar gehaald. Omdat er geen ' eigen risico voor psychologische zorg' bestaat, - maar alleen een verplicht eigen risico voor bijna de gehele basisverzekering en er wél een eigen bijdrage bestaat voor eerstelijns psychologische zorg - ben ik er vanuit gegaan dat VS de eigen bijdrage bedoelde. Ik kan mij uiteraard vergissen. Hopelijk geeft VS snel duidelijkheid over de exacte bedoeling van de vraag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ voor Lies12 en haar doordachte motivering