Is Independer wel onafhankelijk?

Ik zat even op Independer te kijken of ik wel de juiste zorgverzekering heb.

Ik zit nu bij Ditzo en ik ga straks €122 per maand betalen (p.p)

Dan heb ik erin, basis, 100% dekking tandarts tot €250,- per jaar, extra goede aanvullende verzekering met 100% anticonceptie, 18 fysio, €350 alternatief en nog wat dingetjes.

Als ik bij independer dezelfde dingen invul komen er 3 verzekeringen naar boven waarvan er maar 1 goedkoper is dan Ditzo (en die heeft niet alles wat ik wil) en de rest is duurder, maar Ditzo zelf staat er niet eens tussen.

Datzelfde had ik laatst dus ook toen ik zocht voor een inboedel verzekering.

10 jaar geleden
1.4K
fisbel
10 jaar geleden
Dit zeggen ze er zef van
http://weblog.independer.nl/faq/hoe-onafhankelijk-is-independer/
http://weblog.independer.nl/independer/blijft-independer-nl-onafhankelijk/ En dit zeggen mensen op kassa.vara:
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/independer/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De top 3 van Independer is gesorteerd op prijs-kwaliteit. Wij vinden dat consumenten verzekeringen moeten afsluiten die ze kunnen vertrouwen. En daarom willen we dat de consument niet alleen kiest voor een verzekering op basis van prijs maar ook op kwaliteit. Naast de top 3 staat wel altijd de laagste prijs in de markt, ook als je deze verzekering niet via Independer kunt afsluiten. Je kan eventueel Ditzo toevoegen in de vierde kolom zodat je kunt zien waar de verschillen zitten en waarom Ditzo in jouw situatie niet bij onze geadviseerde top 3 getoond is. Bronnen:
- http://www.independer.nl/algemeen/info/meer-over-independer/zoekresultaat.aspx

Het beste antwoord

Independer is niet onafhankelijk, kijk maar naar de resultaten als je dezelfde verzekeringswensen bij de Consumentenbond invult. Dan krijg je opeens ook andere zorgverzekeraars te zien.

https://www.consumentenbond.nl/zorgverzekering/zorgvergelijker/

Independer biedt wel het voordeel dat je de verzekering soms met collectiviteitskorting kunt afsluiten.

Toegevoegd na 31 minuten:
Independer zelf:
"Voor alle duidelijkheid: we ontvangen al sinds onze start een vergoeding van verzekeraars als wij ze in contact brengen met consumenten. Dat is gebruikelijk voor tussenpersonen. Maar de laatste jaren zijn er partijen die beweren dat dat een afhankelijkheid geeft van verzekeraars. Daarnaast heeft Achmea per 1 januari 2012 een meerderheidsbelang in Independer.nl. Om beide redenen ZULLEN WIJ NIET MEER CLAIMEN DAT WE OP ALLE ASPECTEN ONAFHANKELIJK ZIJN. We blijven wel onafhankelijk en objectief adviseren en vergelijken."
SimonV
10 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Achmea is aandeelhouder van independer. Daarmee is in mijn ogen de onafhankelijk volledigvverdwenen.
Al zullen ze zelf natuurlijk zeggen van niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Independer is nooit onafhankelijk geweest, zelfs niet toen Achmea nog geen eigenaar was.

Independer is gewoon een slimme tussenpersoon met hele goede marketing en een vergelijkingssite (met een fantastisch gekozen naam) die alleen vergelijkt wat Independer wil laten zien. Het aanbod is groot - zeer groot zelfs - maar niet volledig.

Independer snelstgroeiende tussenpersoon van Nederland . Staat sinds dit jaar in de top 10 van grootste tussenpersonen, en is hard op weg naar de top 3 positie of zelfs de eerste plaats.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verzekeringvergelijker Independer is met 77% van de aandelen in handen van verzekeraar Achmea. Independer zegt wel onafhankelijk te vergelijken.
Sommige websites hebben afspraken gemaakt met aanbieders. Hierdoor kan het zijn dat hetzelfde contract op de ene vergelijkingssite net iets goedkoper is dan de andere. Verschillende vergelijkingssites bieden soms verschillende adviezen.

Minister Edith Schippers laat de autoriteit voor de financiële markten (AFM), mededinging (ACM) en zorg (NZa) onderzoek doen naar de praktijken van de sites.
Consuwijzer zegt dat het slim is om meerdere vergelijkingssites te bekijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat het advies wel onafhankelijk kan zijn, en dat Achmea er vooral in zit om te kijken: waarop selecteren (potentiële) klanten, wat vinden ze belangrijk. Dat levert enorm waardevolle inzichten op natuurlijk. Vervolgens maakt je producten die bij de zoek.klantprofielen passen en zo is onafhankelijk advies nog steeds onafhankelijk, maar ben je gewoon de beste aanbieder. Superslim en op zich kun je er als klant imho niet slechter van worden. Verder kijken dan je neus lang is, is altijd raadzaam. Elk jaar weer.