Wordt een gezonde levensstijl bij zorgverzekering al beloond?

Meerderheid is tegen verhogen/verlagen zorgpremie bij bepaalde levensstijl:
http://www.zorgwijzer.nl/zorgverzekering-2014/meerderheid-is-tegen-verhogenverlagen-zorgpremie-bij-bepaalde-levensstijl

Bestaat er al een zorgverzekering waarbij een bepaalde levensstijl wordt beloond?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit moet je zelf ook niet willen.. Want een gezonde leefstijl is erg subjectief.
Wat voor de een gezond is. Is voor de ander verschrikkelijk ongezond. En als dit gangbaar wordt, dan zal er nog meer op levensstijl gediscrimineerd worden. En jij weet niet hoe je leven er over 10 jaar uitziet.

Het beste antwoord

Diverse zorgverzekeraars, waaronder Agis, CZ, Menzis, Unive, ONVZ ende Amersfoortsche, bieden een hogere collectieve korting aan voor bedrijven waar de werknemers lid zijn van een sportvereniging, zie bron.

Controle op daadwerkelijk deelnemen is er niet, het is dus vooral een marketinginstrument.

Verzekeraars bieden nog geen individuele korting aan voor een gezonde leefstijl.