waar kan ik controleren of ik een aansprakelijkheids verzekering heb?

ik heb een ruit gebroken en nu wil ik deze schade indienen bij de verzekering ( Interpolis) alleen weet ik niet of ik daar tegen verzekerd ben. waar kan ik zien of ik een aansprakelijkheidsverzekering heb?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
23.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De meeste mensen bewaren hun polissen netjes. Heb jij niet ergens een kastje waar je dergelijke documenten opbergt en waar je even in kan kijken.?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je dat niet hebt, neem dan even contact op met Interpolis, of de contactpersoon waarbij je de verzekering hebt afgesloten, of niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je een eigen ruit gebroken of van een ander?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En als je dan toch je verzekerboer aan de lijn hebt en je blijkt geen aansprakelijkheidsverzekering te hebben, sluit deze dan meteen af! Het is niet verplicht , maar wel zeer aan te bevelen! Meestal ben je tot iets van een miljoen verzekerd.

Het beste antwoord

Gewoon, Interpolis of de tussenpersoon (meestal Rabo) bellen en vragen of jij verzekerd bent tegen aansprakelijkheid

Of inloggen op jouw mijninterpolis account, en de polisgegevens opvragen.

Telefoonnummer Interpolis : (013) 462 91 11
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In je eigen administratie. Je moet voor dergelijke verzekeringen voor wettelijke aansprakelijkheid jaarlijks premie betalen.
Als je niet zo'n verzekering hebt en je hebt schade toegebracht aan een ander dan ben je doorgaans wel aansprakelijk.
Ga wel na of er een glasverzekering is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het een ruit is van de eigen woning, gehuurd of niet, dan kun je die schade claimen bij de glasverzekering. Bij zo'n eigen schade wordt die niet verhaald op de gebruiker en veroorzaker. (mits de schade per ongeluk en niet opzettelijk is veroorzaakt).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uit de vraag blijkt niet zonneklaar of het een ruit van een ander of van de eigen woning betreft. In theorie vanuit de hangmat misschien correct en een prachtige theorie, maar toen mijn vrouw een ruit brak van mijn woning keerde op grond van de glasverzekeringsclausule in de opstalverzekering de verzekeringmaatschappij van mijn woning uit, zonder regres of verhaal.
NB Wij zijn niet in gemeenschap van goederen gehuwd.
Als dat wel het geval is dan lijkt mij een 50% claim van de verzekeraar onwaarschijnlijk want dan betalen beide echtgenoten ieder 25 %en dragen ze samen 50% van het niet gedekte deel.
Bij gehuwden is er toch meestentijds sprake van een gezamenlijke aansprakelijkheidsverzekering?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik stel voor dat de vraagsteller de vraagstelling verduidelijkt voordat wij als (over) ijverige beantwoorders in waarschijnlijk niet al te relevante theorieën duiken.
Overigens lijkt mij een claim op een opstalverzekering zonder glasverzekering kansloos..
Huur en eigen glas lijkt mij ook niet mogelijk. Het glas is eigendom van de verhuurder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Norbert, Dank voor je bevestiging