inboedelverzekering, zijn de spullen van mijn vriend ook gedekt?

Bij terugkomst van vakantie bleek er te zijn ingebroken, nou is mijn vriend zijn laptop ook gejat.... Valt dit toch onder mijn inboedelverzekering?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Diverse mogelijkheden

- de meeste particuliere inboedelverzekeringen kennen een post "eigendommen derden" waarmee spullen van iemand anders (die jij bijvoorbeeld geleend hebt, in bruikleen of in beheer hebt) meeverzekerd zijn.

- als jouw vriend een eigen inboedelverzekering heeft (op een eigen adres) is het ook mogelijk dat zijn verzekering voor een beperkt bedrag dekking biedt op vast locaties elders in Nederland. Dan is de schade dus gedekt op zijn eigen inboedelverzekering

- je woont duurzaam samen (met of zonder samenlevingsovereenkomst) op 1 adres en je hebt een inboedelpolis waarin als omschrijving NIET vermeld staat dat jij een alleenstaande met of zonder kinderen bent . In dat geval is er sprake van een gezamenlijke inboedel en zijn de spullen van jouw vriend op een goede polis ook meeverzekerd. Houdt er wel rekening mee dat het verzekerde bedrag toereikend moet zijn, anders is sprake van onderverzekering en krijg je niet volledig uitgekeerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat hang volledig van jou verzekering af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Okay bedankt... ik kan er helaas niets over vinden in de voorwaarden =/
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik zou gewoon zeggen dat het jouw laptop was.