Is naar de tandarts gaan verplicht voor CZ om vergoed te worden?

Moet je jaarlijks blijven komen voor controle om recht te hebben op de vergoedingen die vermeld zijn in het zorgpakket, of kun je gewoon gaan wanneer je wilt? In dit geval gaat het om CZ/CZ Direct.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Allereerst; Tandartskosten worden niet vergoed vanuit je basisverzekering, daarvoor moet je een aanvullend tandartspakket hebben.

Heb je een Tandartspakket?
Dan blijf je recht hebben op een vergoeding, ook als je niet elk (half) jaar naar de tandarts gaat. De kosten kunnen wel hoger worden als je langere tijd niet geweest bent. Hiervoor geldt 100% vergoeding op periodieke controle en 75% vergoeding op de overige behandelingen (25% is dus een eigen bijdrage) met een maximum vergoeding van €450 per kalenderjaar.

Heb je een Uitgebreid Tandartspakket?
Dan heb je een medische verklaring nodig gehad van je tandarts om dit pakket te kunnen afsluiten. Je bent hier dus doorheen gekomen en dit betekent dat je kosten ook vergoed worden. Wederom 100% vergoeding op een periodieke controle en 75% op de overige behandelingen met een maximum van €1.150 per kalenderjaar.

Omdat de vergoedingen buiten je basisverzekering vallen, gaat dit niet af van je eigen risico.
Bronnen: