Vanaf wanneer heb ik recht op zorgtoeslag?

Ik ben 21 mei 18 jaar geworden en ik heb nog steeds geen zorgtoeslag aangevraagd. En vanaf 1 juni heb ik elke maand zelf mijn zorgverzekering betaald zonder zorgtoeslag. Nu wil ik graag weten wanneer ik mijn zorgtoeslag ga aanvragen met terugwerkende kracht.. of ik ook zorgtoeslag krijg voor de maand juni? Iedereen heeft 20 mei 2013 (was nog 17 toen) zorgtoeslag gekregen voor de maand juni. Ik ben pas 21 mei 18 jaar geworden dus heb ik dan ook recht op toeslag voor de maand juni of is het normaal dat het kan voorkomen dat je de eerste maand zelf moet betalen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je hebt recht op zorgtoeslag vanaf de maand nadat je 18 bent geworden. In jouw geval is dat dus vanaf juni.