kan ik mij verzekeren voor als ik overlijd of werkeloos zou worden en ik kan mijn continucrediet niet meer voldoen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik zou komen te overlijden zou ik me daar niet meer zo druk om maken. :)

Antwoorden (1)

Ja, je kunt je verzekeren tegen het niet meer kunnen betalen van je krediet of andere vaste lasten bij onvrijwillige werkloosheid, invaliditeit en/of - ten behoeve van jouw nabestaanden - bij overlijden van jouzelf.

Dit kan op 2 manieren:
- een kredietbeschermer (zie bron): die biedt dekking bij WW en overlijden
- een vaste lastenbeschermer, indien nodig in combinatie met een overlijdensdekking (die dan meestal een vast bedrag uitkeert, en niet de exacte restschuld)

Houdt er wel rekening mee dat met name de WW- dekking van dit soort producten meestal beperkt is tot max 2 jaar, en de voorwaarden niet altijd even helder zijn.

Veel adviseurs twijfelen sterk aan de kwaliteit van dit soort producten; aanbieders van dit soort krediet/vaste lasten en woonlastenbeschermers in Nederland staan ook onder verscherpt toezicht van de AFM, en diverse aanbieders zijn al op de vingers getikt voor ondeugdelijke toelichting. Sluit het dus alleen af als het ECHT noodzakelijk is, anders bij voorkeur niet.