wie vergoed schade aan derden na zelfdoding?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar als de overledene bijv een auto ongeluk veroorzaakt waarbij die zelfmoord wilde plegen worden alle kosten van de auto waar hij tegen aan reed (of dat nu de bedoeling was of niet) toch ook vergoed? Wat heeft dat te maken met de overledene niet kunnen aanspreken? Hij is toch wel verzekerd geweest?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet niet of een verzekering geldig is als de verzekeringnemer overleden is, onder welke omstandigheid dat ook is gebeurd. Dat zal per verzekering verschillen, vermoed ik, en lijkt me iets voor de kleine lettertjes.
ronron1212
10 jaar geleden
Als je overlijd terwijl je verzekert bent hoort het wel degelijk tot de schade die een verzekeraar behoort te vergoeden. Je verzekering stopt niet omdat je dood bent. De erfen zeggen de verzekering op
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zou wat zijn Dorske want dat zou dus ook betekenen dat als je zelf overlijdt bij een auto ongeluk (de andere partij heeft enorme schade en letsel) en het is jouw schuld dat jouw familie dan opeens de schade aan de andere partij moet gaan betalen?

Antwoorden (1)

Er van uitgaande dat de gene die zelfdoding uitgevoerd heeft de schade heeft veroorzaakt, zullen deze schulden op deze persoon gerekend worden. Dan hoort het bij de erfenis.