Nee.
Iemand moet wel de premie kunnen betalen natuurlijk.

Iemand die geen vaste woon- of verblijfplaats heeft, kan wel een zorgverzekering afsluiten. Een vast woonadres is niet verplicht. Sommige zorgverzekeraars stellen als voorwaarde dat men ingeschreven moet staan bij de Gemeentelijke Basis Administratie (GBA).
Maar een zorgverzekeraar mag een verzekerde niet weigeren als die niet is ingeschreven bij de GBA. In de Zorgverzekeringswet staat dat iedereen die in Nederland woont een zorgverzekering moet afsluiten. Waar iemand woont, wordt beoordeeld naar de omstandigheden.

Inschrijving in het GBA is niet leidend. Degene die zich wil verzekeren moet kunnen aantonen in Nederland te verblijven. Dat kan door inzicht te geven in inkomsten (denk aan uitkering of daklozenuitkering), transactieoverzichten (pinnen), een verklaring van het UWV of van de gemeente, een BSN-nummer of een paspoort.

http://zoeken.npcf.nl/app/answers/cedz-detail/a_id/16514/related/1/session/L2F2LzEvdGltZS8xMzY3OTM3NDkwL3NpZC85dERSaUJwbA%3D%3D