wat krijg ik vergoed voor mijn beugel

ik ben verzekerd bij stadholland met een basisverzekering. nu moet ik een beugel en een operatie om mijn onderkaak goed te zetten. ik heb 3 jaar geleden ook al een beugel gehad maar dat werkte niet. nu kost de beugel 2500 euro. wat krijgen mijn ouders vergoed? ik ben 16 jaar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een machtiging krijg je kun je misschien wel je beugel vergoed krijgen ik heb ook ooit gekeken naar de een kaak operatie na mijn 18 uit de basis verzekering. Vraag je orthothondist/tandarts even.
Alleen het eerste gedeelte voor de aanvraag moet je zelf betalen.
Foto,s mal enz en de gesprekken met de kaakchireurg en de ortho.
Voor de machtiging
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moet dan uit de basis verzekering komen.
Ik heb ook een scheve kaak en moet ook een beugel financieel kan ik het niet betalen. Toen vertelde ze dit.
Maar dit gold voor iedereen met een kaakafwijking.
Let op machtigingen kunnen ook afgewezen worden als het niet ernstig genoeg is...

Antwoorden (3)

Voor kinderen en jongeren tot 18 jaar vergoedt de basisverzekering de meeste tandartsbehandelingen. Tandheelkundige zorg voor volwassenen zit niet in het basispakket.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En de operatie?
ronron1212
11 jaar geleden
Lees de link Pelle
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee ronron, kijk eens naar je antwoord. Je zegt niets over orthodontie en niets over de operatie. Het gaat om de tekst niet om waar je naar verwijst want de link kan morgen opeens wel niet meer werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik weet dat tandarts wel vergoed word met basispakket maar dit gaat over orthodontie en de beugel en operatie zoals Pelle al zei. ik heb op dit moment niks aan je reactie ronron
ronron1212
11 jaar geleden
Tandheelkundige zorg voor volwassenen zit niet in het basispakket. Wat staat daar Pelle
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij denkt werkelijk dat dat een antwoord op een vraag is voor iemand van 16?
ronron1212
11 jaar geleden
Ja Peel ik weet het jou antwoord is in zijn geheel duidelijk. Lees mijn link
De operatie zal vergoed worden maar de beugel niet, dat zit niet in de basisverzekering. Je tandarts bellen en vragen naar de vergoeding is natuurlijk wel het veiligste en zekerste.

Hoe is dat drie jaar geleden gegaan dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
toen konden we op tijd een aanvullende verzekering aanvragen en kregen we meer vergoed. nu was het niet zeker of ik nog een beugel en operatie moest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jammer, voor maar een paar euro per maand extra verzekeren van één van je ouders was genoeg geweest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, dat weten we.
Voor een beugel geldt een 1-malig vergoedingstraject. Meestal gebaseerd op 2-3 jaar. Een verzekeraar kan een vergoeding verstrekken tot 2.500 euro op basis van de welke afgesloten verzekering natuurlijk. Dus dit bedrag is niet... per jaar ! Maar valt onder de Aanvullende verzekering. Let op bij welke verzekeraar ! De 1 vergoed max. 80% op basis van 2.500 euro, de ander weer 70%. Dat is dus afhankelijk waar je ouders de aanvullende verzekering hebben afgesloten. Hopelijk is dit antwoord voor je toereikend. Je ouders moeten daarvan op de hoogte zijn. Hopelijk is je vraag hiermee beantwoord.

p.s. Begrijp alleen niet waarom je het hier schrijft, terwijl je het je ouders simpelweg kan vragen. En jij weet natuurlijk bij welke verzekeringsmaatschappij dan. Begrijp ook niet waarom jij of je ouders bij dit soort vragen dan ook gewoon niet even de verzekeringsmaatschappij bellen.