Mijn verzekering schrijft eigen risico rekeningen onder 150 euro automatisch af. Kan ik dit veranderen?

Ik heb mijn zorgverzekering bij Salland (Eno) en deze schrijft rekeningen van onder de 150 euro (eigen risico rekeningen) automatisch af met de dag daarna of zo pas een rekening thuis. Kan ik dit veranderen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigenlijk de vraag: hoort dit anders te kunnen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Telefoontje plegen !
Even laten veranderen, kan vast.
Zeg dat je niet breed hebt en dat je graag aan je betalingen wil voldoen.
Dus liever acceptgiro hebt. Heb ik ook zo gedaan bij mij huidige verzekering. Kom je uit de buurt van Deventer kun je altijd naar het hoofdkantoor gaan.
Veel mense hier in de beurt met vragen, hoor ik dat ze niet eens bellen maar er heen gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt

Antwoorden (1)

Vermoedelijk heb je hiervoor getekend, en hen gemachtigd de premie maar ook het eigen risico automatisch af te schrijven. Je kunt je zorgverzekeringsmaatschappij een brief of mail sturen waarin je vermeld dat je ze machtigt om de premie automatisch te incasseren maar het eigen risico graag per acceptgiro betaald.
Een maatschappij zal hier gehoor aangeven en je krijgt een brief met acceptgiro thuis gestuurd bij je volgende eigen risico.

Verder heb je het recht het eigen risico te storneren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt. Wat is storneren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het bedrag dat geïncasseerd is terug draaien. Dit kun je via internet bankieren doen. Gewoon geen akkoord geven voor het geïncasseerde bedrag
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dat een tijd geledn ook gedaan maar dat duurde een hele tijd voor het terug gestort werd. Hier heb ik niks aan helaas haha. Ik zal contact opnemen met de verzekering. Maar de optie dat aparte rekeningen apart met een acceptgiro gaan moet beschikbaar zijn? Of hoeft dat niet per se?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veelal hebben zorgverzekeringen wel de mogelijkheid om dit in termijnen te voldoen maar dat verschilt bij iedere verzekering
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja klopt maar bij mijn verzekering moest dat aangegeven worden voor 31 januari dit jaar en mag je alleen verplicht eigen risico hebben.
Het zijn kleine bedragen (nu nog wel) en daarom worden ze nog zomaar afgeschreven, maar vanwege laag inkomen zijn die bedragen niet zomaar te missen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ondanks de kleine bedragen is er toch vaak iets te regelen. Door bijvoorbeeld dit bedrag over te maken wanneer je vakantiegeld hebt ontvangen.
Het initiatief moet echter wel bij jou liggen om dit te regelen en niet bij de verzekeraar daarom raad ik toch aan contact op te nemen met de verzekering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik krijg geen vakantiegeld helaas, zit al in mijn salaris. Het enige dat ik kan regelen is dat ik het via acceptgiro kan overmaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En natuurlijk moet ik dit zelf regelen ;)