Mijn bril is gestolen,krijg ik dit verzekerd?

In het weekend had ik iemand op bezoek.Na de ochtend ben ik wakker geworden en ontdekte ik dat mijn bril weg was,enkele spelletjes voor mijn Xbox 360 en een controller.Ook enkele graffitibussen van 3,49 per stuk.

Nu vraag ik me af:Word dit vergoed door WA of inboedel?

Ik ga vanmiddag aangifte doen,spijtig genoeg weet ik alleen de voornaam en de plaats waar ze wegkomt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

"Wat valt er onder de dekking van uw inboedelverzekering?
Vrijwel alle verzekeringen in Nederland dekken het risico van inbraak in uw woning. Deze dekking gaat over het algemeen nog een stapje verder aangezien de meeste polissen spreken over diefstal uit de woning, doorgaans wordt er in de polisvoorwaarden niet gesproken van het feit dat deze diefstal vooraf moet zijn gegaan door braak. Dit wil dus ook zeggen dat insluiping of zelfs diefstal door mensen welke u uitnodigde in uw woning onder de dekking van uw inboedelverzekering valt. Uitzondering hierop is als u bijvoorbeeld een kamer huurt, in dit geval is er op de polis of in de polisvoorwaarden uitdrukkelijk opgenomen dat er sprake moet zijn van braakschade aan de woning voordat diefstal onder de dekking van uw inboedelverzekering valt."

Deze (en nog veel meer informatie) komt van de volgende website:

http://financieel.infonu.nl/verzekering/44969-diefstal-en-inbraak-in-uw-woning-en-uw-inboedelverzekering.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het wordt niet vergoed, er zijn geen sporen van braak. Zo simpel is het.