Hoe zit het met de inboedelverz. van Polisdirect? Ik heb mijn laptop laten vallen en het gaat mij €200 kosten, zal ik het melden bij de inboedel?

Eigenlijk is mijn vraag of het wel wordt vergoedt, zoja gaat premie omhoog? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

of het vergoedt wordt ligt aan e voorwaarden.
In dit geval zou ik gewoon contact opnemen met de maatschappij, en op basis van wat zij zeggen, beslissen
Misschien valt er niets te beslissen, en wordt hij gewoon niet vergoedt.
Maar dat de premie omhoog zal gaan lijkt me vreemd
Gewon bellen, nee heb je, ja kun je krijgen
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat is wel zo, maar hoe de verzekeringen laatste tijd met "vragen" omgaan heel vreemd. Ze maken overal een notitie van en dat vind ik best eng.
anneliez
11 jaar geleden
Waarom zou dateng zijn? Als je iedere week een laptop claimt, ja dan wordt het wat anders, maar je betaalt de premie, en dan mag je best vragen of die laptop vergoedt wordt volgens de voorwaarden.
Heb de polisvoorwaarden gelezen. Volgens mij is de schade alleen gedekt als je deze verzekering hebt afgesloten met all risk dekking. Dan is ook schade gedekt als gevolg van plotselinge en onvoorziene gebeurtenissen die op een verzekerde zaak inwerken. Overigens met een eigen risico. Schade is echter niet gedekt in geval van opzet of roekeloosheid.
Als schade vergoed wordt gaat de premie niet omhoog. Een inboedelverzekering is geen autoverzekering met no claimkorting en bonus malus ladders.

Toegevoegd na 7 minuten:
Standaard bij een inboedelverzekering is dekking voor schade als gevolg van brand, blikseminslag, water, rook of doordat de inboedel schade opliep als gevolg van inbraak.
Computoon
11 jaar geleden
Of deze schade verzekerd is, is afhankelijk van de gekozen dekking. U kunt het best de schade melden op onze schadeafdeling (024-3665633). Zij kunnen u informeren of de schade verzekerd is en of er een eigen risico geldt.