Ben ik nog verzekerd voor anticonceptie (pil)?

Ik ben nu 21 (22 in mei), sommige sites geven aan TOT EN MET 21 jaar (geven aan dat je moet betalen wanneer je 'ouder bent dan 21'), en andere sites TOT 21. Wat is het nou precies? Ben ik nog verzekerd in 2013 of niet?
Vanuit de basisverzekering gezien.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt tot je 22ste verjaardag de pil krijgen maar het gaat wel van je eigen risico af (die 350 euro of misschien wel meer als je daar zelf voor gekozen hebt).

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit geldt dus vanuit de basisverzekering. De pil kan ook in een aanvullende verzekering vallen. Hierdoor zou het kunnen dat je de pil na je 22ste verjaardag wel gratis is omdat die dan niet meer in het eigen risico valt maar misschien dus via een aanvullende verzekering.

Toegevoegd na 3 minuten:
Omdat ik niet weet bij welke zorgverzekeraar je zit kan ik geen link daarvan geven (ik heb de basisverzekering opgezocht bij mijn verzekeraar) maar je kunt het zelf nakijken natuurlijk of even bellen hoe het zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Alle basisverzekeringen zijn hetzelfde, ongeacht welke verzekeraar ;) Ik was niet van plan om me aanvullend te verzekeren, vandaar (ik heb verder niets nodig, alleen anticonceptie dan, maar dan zou ik veel duurder uit zijn) En dat het van het eigen risico afgaat maakt (voor mij) niet zoveel uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat weet ik, maar ik wilde je wel een bron geven.