Wie is er aansprakelijk? op een verjaardag met een telefoon met vochtschade

een tijd terug was ik op een verjaardag. legde mijn telefoon op de tafel waar later allemaal drankjes overheen zijn gekomen. Geen idee wie en wat er allemaal om gegaan is kwa vloeistoffen.
Misschien ook wel mijn eigen verantwoordelijkheid, maar ben toch even benieuwd ivm met aansprakelijkheid en verzekering.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

de persoon, die een drankje over je telefoon heeft laten gaan is aansprakelijk voor de schade. betreft een onrechtmatige daad. een en ander is geregeld in het burgerlijk wetboek.

het is nu alleen de vraag of je deze persoon nog weet te achterhalen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1 +je vanwege die.min

Andere antwoorden (2)

Op dit moment ben jij zelf aansprakelijk. Je hebt geen bewijzen dat iemand dit gedaan heeft en/of wie dit gedaan heeft. Natuurlijk zal niemand zeggen dat hij/zij het gedaan heeft.

Ook niet echt slim om je telefoon op tafel te leggen waar allemaal glazen met drankjes op staan niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als iemand expres drank gegooid heeft over een telefoon die op tafel ligt dan is die persoon aansprakelijk. Anders ben je het zelf. Je moet zorgvuldig met je spullen omgaan en je telefooon op tafel leggen waarop allerlei drankjes staan is dat niet. Het zou hetzelfde zijn als je bril op een stoel neerleggen of een dure camera in het zicht achterlaten in een afgesloten auto.
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo is het verzekeringstechnisch volgens mij precies!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De verzekering zou inderdaad zeggen "dan had je je telefoon daar niet neer moeten leggen"
Dus helaas voor de vraag steller je kunt niemand anders verantwoordelijk stellen. In het vervolg maar je telefoon op zak houden.