Hoeveel schadevrije jaren heb ik?

Ik heb vanaf mijn 19e mijn rijbewijs, ik heb toen mijn auto verzekert onder mijn moeder haar naam en er wel bij vermeld dat ik hoofdbestuurder ben.
Nu heb ik 8 jaar mijn rijbewijs en ben dus ook 8 jaar verzekert geweest. vanaf 2011 betaal ik mijn premie ook zelf dus niet mijn moeder meer.

Nu heb ik in 2010 1x schade gereden en sta ik volgens mijn verzekeringsagent op 0 schade vrije jaren.

Hoe kan het dat als je 8 jaar verzekert bent, je 1x schade rijd gelijk alle schade vrije jaren kwijt bent?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je bent niet duidelijk, je kunt wel zelf de premie betalen maar mij is niet duidelijk of jij nu de verzekeraar bent of je moeder.

Als het nog steeds je moeder is: dan klopt het niet, zie de bonusmalusregeling in de bron.

Als jij vanaf 2011 zelf de verzekeraar bent, dus de verzekering op jouw naam kan het wel kloppen (deze bonusmalusregeling is een voorbeeld). Als je zegt waar je verzekerd bent kunnen we het na kijken maar dat kun je ook zelf in je polis, daar staat ook een bonusmalusregeling.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog eens: JIJ bouwt geen schadevrije jaren op zolang de verzekering op naam van je moeder staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben de regelmatige bestuurder van de auto, ik bouw dus evengoed schadevrije jaren op. nu is dat niet meer het geval volgens mij maar jaren geleden nog wel. Uit eindelijk ben ik via de zelfde verzekering doorgegaan alleen dan met de polis op mijn naam.
Ik zou dus principe 8 schadevrije jaren moeten hebben. Nu geeft mijn verzekeringsmaatschappij op dat ik 0 schadevrije jaren heb omdat ik in 2011 een keer schade heb gereden.
Hij zegt dat je dan meteen 5 schadevrije jaren kwijt bent....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Simpel gezegd:
Pas sinds de tijd dat de verzekering op jouw naam staat, bouw je schadevrije jaren op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, jij bouwt NOOIT schadevrije jaren op. Maar jouw moeder kan nu niet op 0 staan. Jij wel, want je hebt nog niets opgebouwd.