mocht ik beroofd ben met geweld tijdens vakantie en ik heb lichamelijke en mentaal schade opgelopen! valt dat ook onder ongeval?

met vriendelijke groet.

Reza reda

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, je zult dit ook specifiek in de polisvoorwaarden terugvinden. Bijvoorbeeld als: " een ongeval dat het gevolg is van een opzettelijk door derden gepleegd geweldmisdrijf."

Of simpel gezegd: De oorzaak is de diefstal, het gevolg is een ongeval.

Afhankelijk van je polisvoorwaarden kan je dan een uitkering krijgen voor bijvoorbeeld een bezoek aan arts/ ziekenhuis en misschien soms ook slachtofferhulp/ psychische hulp. Je moet dit met je verzekeraar bespreken.

Als de daders gepakt zijn kan de schade op de dader verhaald worden.

Als je een vakantieverzekering hebt zit zijn soms de spullen verzekerd die gestolen zijn en de gevolgschade.