mijn telefoon is door een ander op de grond gevallen bij die persoon thuis, en wat nu ? met wat voornverzekering?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nu kunnen zij kijken of ze daar "WA" voor verzekerd zijn, en dan de schade opgeven aan de verzekerings maatschappij van "de tegenpartij".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De persoon bij wie U in huis was heeft de telefoon van U van de tafel gestoten en is aansprakelijk, als de telefoon met zijn goedkeuring op die tafel lag, voor de schade die hij aan uw telefoon heeft toegebracht en zal deze schade aan zijn WA-verzekering moeten opgeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
WA is fout, het is een aansprakelijkheidsverzekering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat zou de afkorting WA-verzekering inhouden? De W betekent wettelijk en de A betekent Aansprakelijk! Dus degene die het voorwerp heeft laten vallen is wettelijk aansprakelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor je hebt hier helemaal geen WA verzekering voor, het heet aansprakelijkheidsverzekering en je bent ook helemaal niet wettelijk aansprakelijk. Een WA verzekering geldt alleen voor je auto en je scooter!
Antwoord is al gegeven.

Een 'gewone' aansprakelijkheidsverzekering is echter niet wettelijk verplicht. Mocht de tegenpartij zo'n verzekering niet hebben, dan dient hij je gewoon 'uit eigen zak' te betalen.
Computoon