Valt een leen telefoon ook nog onder de telefoon verzekering?

Ik ben verzekerd bij proassist. Ik heb mn iphone 4s perongeluk kapot gemaakt en als leen toestel een iphone 3s gekregen.
Nu vraag ik me af stel dat ik perongeluk deze telefoon ook kapot zou laten vallen ben ik daar dan ook voof verzekerd?
In het contract van proassist noch de bijgeleeverde papieren van het leen toestel kan ik deze informatie niet terug vinden!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Meestal is het voor risico voor de uitlener. Deze gaat er wel vanuit dat hij het in de staat teug krijgt zoals hij het meegeeft. Als er opzet in het spel is bij schade, kan je wel een problemen krijgen. Als het gewoon een defect is kan jij daar niets aan doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naar mijn mening ben jij aansprakelijk als het bruikleentoestel schade lijdt.

Uit het burgerlijk wetboek:
7A:
Artikel 1781
1.
Die iets ter leen ontvangt is gehouden, als een goed huisvader, voor de bewaring en het behoud van de geleende zaak te zorgen."

Als je het toestel laat vallen heb je niet 'als een goed huisvader' voor het behoud van het toestel gezorgd.

Het bruikleentoestel is eigendom van het bedrijf waarvan je het in bruikleen gekregen hebt. Dat kan jou aanspreken voor een schadevergoeding als je 'hun toestel' beschadigt. Als je een aansprakelijkheidsverzekering hebt, kun je proberen de schade daar te declareren, waarna de tegenpartij schadeloos kan worden gesteld. Heb je zo'n verzekering niet, dan zul je zelf moeten betalen als de tegenpartij dat verlangt.
Computoon
11 jaar geleden
Meestal betaal je een borg voor een leen toestel, mocht deze dus kapot gaan, krijg je de borg niet terug.