Wat zijn revisiekosten?

Collega heeft (woeker)lijfrentepolis.
Er staat 8000 +euro op.
Zij wil het opzeggen.
Heeft brief van maatschappij gekregen, dat er na opzeggen 830 naar zijn rekening gaat.
Iets van belastingdienst 52% en daarnaast ook nog 20% revisiekosten.

Toegevoegd na 14 minuten:
Revisiekosten moet revisierente zijn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Revisie betekent -letterlijk- herziening.
Revisierente betaal je als achteraf blijkt dat je te weinig belasting hebt betaald over een vermogen, in dit geval de 8000 euro. Wanneer je een polis voor langere tijd op bepaalde belastingtechnisch gunstige voorwaarden afsluit, maar je sluit hem eerder af, dan betaal je alsnog die belasting. Dat is de revisierente.