Hoeveel kost het om je te verzekeren voor als je iets per ongeluk kapot maakt en is dat ook belangerijk om te doen?

Ik hoor van kennissen van mij dat ik me moet laten verzekeren voor eventuele schade die ik kan aanrichten. Dus bijv als ik op een bank ga zitten dat ik daarvoor verzekerd moet zijn voor als ik die kapot maak. Of als ik iemand anders zijn telefoon kapot maak... Daar moet je je voor verzekeren zeiden zij. Is dat ook zo en hoeveel kost dat ongeveer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is de WA verzekering, je wettelijke aansprakelijkheid:

Is ongeveer 2 tot 5 euro per maand.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aansprakelijkheidsverzekering

Toegevoegd na 13 uur:
Even voor de volledigheid;

DE WA verzekering is verplicht als eigenaar van een motorvoertuig.

De aansprakelijkheidsverzekering is wat jij beschrijft. Deze wordt in de volksmond ook van WA verzekering genoemd.

De aansprakelijkheidsverzekering kun je op veel verschillende plaatsen afsluiten en is niet onverstandig erbij te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede uitleg, kosten verteld, bron vermeld

Andere antwoorden (2)

WA verzekering is volgens mij alleen verplicht voor een motorvoertuig maar is voor je eigen gemoedsrust en zekerheid zeer zeker aan te raden omdat het bijna niets kost en je kan behoeden voor een plotselinge grote schadeclaim.
Zelf was ik nog maar een half jaar verzekerd toen ik ging verhuizen en er een stuk glas naar beneden viel en in de motorkap van een nieuwe auto terecht kwam...schade 1200 gulden!Op dat moment veel geld maar was gelukkig verzekerd!
Goedkope verzekeringen via Independer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is niet allen voor auto, maar voor alles waar jij verantwoordlijk voor wordt geacht. Zo was er laatst een meisje dat niet wa verzekerd was en die de kosten van een afgebrand huis moest betalen omdat zij een kaars had aangelaten die de brand had veroorzaakt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch is het vreemd genoeg niet verplicht om een WA verzekering af te sluiten als je niet de eigenaar van die woning bent.
Kijk maar op verzekeren.net
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wa verzekering is idd niet verplicht, buiten de auto om dan.
Dat is de wa en dat is verplicht je auto heeft ook een wa verzekering maar die is alleen voor de auto.