kraan lekt, hierdoor is het aanrechtblad gaan opzetten.waar kan ik deze schade claimen?

een jaar geleden een kraan en aanrechtblad gekocht bij de Formido. na enkele maanden merkte ik een bolling in het aanrechtblad, er kroop water in het blad.
Diverse malen kraan opnieuw gemonteerd en (extra) gekit.
Vorige week kwamen we erachter dat het de kraan zelf is, er blijkt een ieniemienie gaatje in de kraan te zitten waardoor het lekt.
Ben bij de Formido geweest , nieuwe kraan is besteld.
maar op de vraag hoe en wat met het aanrechtblad, welke een dikke bobbel heeft, werd er bij de formido gezegd dat ik dit via mijn verzekering moest claimen.

Is dit juist??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Als het een fout in de kraan was dan is Formido daar verantwoordelijk voor.
Natuurlijk zeggen ze dat je dat via jouw verzekering moet regelen, dan zijn zij er vanaf. En jij vindt het al lang best als je het van de verzekering krijgt.
Alleen vrees ik dat de verzekering, als ze het hele verhaal horen tegen jou zullen zeggen dat het toch formido is die hier voor verantwoordelijk is.
Trouwens, Formido kan het ook op de fabrikant verhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, ik had de verzekering gebeld, en ze zeiden nadat ik het verhaal had verteld dat ik het via de Formido moest doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal, bij Formido zeiden ze "U moet uw verzekering bellen"en de verzekering gaf idd na uitleg aan dat ik het bij Formido moest claimen.

Andere antwoorden (2)

Als jij vind dat het een productiefout is, dan kun je (de fabriek van) Formido wel aansprakelijk stellen. Maar ik ben bang dat dit over en weer verhaal gaat worden. Als je dat wilt, kun je het altijd proberen.

Bij je verzekering verhalen gaat wel een stuk makkelijker. En dan krijg je sowieso wel uitgekeerd.
Een simpel telefoontje werkt verhelderend in deze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een producent is aansprakelijk voor de schade veroorzaakt door niet veilige producten. De producent heeft door het produceren van een gebrekkig product een onrechtmatig daad verricht. Als er door het gebrekkige product schade is veroorzaakt dan is de producent van het gebrekkige product aansprakelijk bij schades van meer dan vijfhonderd euro. Degene die het ondeugdelijke product aan u heeft verkocht is niet aansprakelijk als de schade meer dan vijfhonderd euro is. De schade kan van alles zijn. Schade aan uw persoonlijke eigendommen of schade en letsels aan u zelf.

Toegevoegd na 12 minuten:
Natuurlijk kun je het proberen via je verzekering maar vrees dat zij ook zullen stellen dat de producent in jouw geval aansprakelijk is voor de gevolgschade in tegenstelling tot de verkoper. Misschien heb je een juridische bijstands verzekering of kun de 'als je lid bent' de Consumentenbond om bemiddeling vragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank voor de reactie ,de schade is minder dan 500€. ?