mijn borstimplantaten lekken en de zorgverzekering wil alleen het eruithalen vergoeden?

implantaten worden eruit gehaald en nieuwe zou ik dan zelf moeten betalen heb er het geld niet voor dus moet ik maar misvormd door het leven gaan??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Ben blij dat het verwijderen wordt vegoedt, want je wilt geen nieuwe als je dit weet:
http://klachtensilicon.forum2go.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan toch vragen of ze ze weer normaal netjes dichtmaken? Lijkt me sterk dat zo'n dokter dat niet doet, want hij MOET het netjes doen, zo niet en het is straks echt misvormd, dan heb je een slechte dokter getroffen die alleen broddelwerk levert.

Ik zou zeggen: doe je huiswerk goed en laat het iemand doen die gewaardeerd wordt, desnoods in het ziekenhuis.
En er te lang mee wachten zou ik ook niet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb nog nooit iemand een 'thumbs down' gegeven maar dit gaat de eerste keer worden: dit vind ik een schandalig "antwoord" als je het al een antwoord noemen kunt!!
Dit is een bericht van 26 januari van dit jaar:

Het verwijderen van de omstreden PIP-borstimplantaten en de plaatsing van nieuwe implantaten wordt volledig vergoed door de zorgverzekeraars. Dat meldde koepelorganisatie Zorgverzekeraars Nederland in Zeist donderdag.

Zorgverzekeraars kiezen ervoor de volledige behandeling te vergoeden, ongeacht of er in het verleden bij de implantatie sprake was van een medische of cosmetische reden. Verder zullen zorgverzekeraars onderzoeken of zij de schade kunnen verhalen.

Ongeveer 1.000 tot 1.400 vrouwen hebben in Nederland protheses van het merk PIP.
In Midden-Nederland werden 27 patiëntes hiervan voorzien door privéklinieken in Utrecht en Zeist.

Dus als de implantaten van het merk PIP zijn,
dan gaat alles vergoed worden.
Zijn ze van een ander merk, dan zou ik toch kijken of je niet een second opinion kan krijgen.
Want het vergoeden van iets wat fout is gegaan,
kan niet afhangen van het "merk" van de implantaten.

Heb je ze in Heerlen laten plaatsen door Atrium,
dan zit je ook goed.

Toegevoegd na 8 minuten:
Dit is nog een interessant artikel.
http://www.kanker-actueel.nl/NL/siliconen-borstimplantaten-waarschuwing-geldt-niet-alleen-voor-pip-siliconen-maar-voor-alle-gebruikte-siliconen-implantaten-aldus-prof-jan-willem-cohen-tervaert-van-het-azm-maastricht.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als dit echt vergoed wordt, dan breekt mijn klomp. Waarom moet ik mee betalen aan mensen die grote borsten willen?
Het verwijderen ivm een mogelijk gezondheidsrisico is begrijpelijk, maar nieuwe plaatsen???
Hulde voor de verzekeringsmaatschappij die NIET betaald!
Amadea
12 jaar geleden
En als de vrouw haar borsten is kwijtgeraakt om te voorkómen dat ze zou overlijden aan borstkanker? Vind jij dan ook dat ze geen protheses zou mogen krijgen, mokum?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, ja. Je hebt gelijk, Amadea. Ik dacht direct en alleen aan een cosmetische ingreep en vergat dat het ook een medische achtergrond zou kunnen hebben.
Mijn welgemeende excuus aan de vragenstelster mocht dit het geval zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'+'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mokum: realiseer je je dat je ook meebetaalt aan mensen die bewust veel te hard en roekeloos rijden, aan gipsvluchten en behandeling van mensen die iets breken op wintersport, aan sportblessures, enzovoorts?
Het is niet altijd zo zwartwit...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan Hippo: nou, wat mij betreft met al die hoge kosten tegenwoordig mogen "pret ongelukken" voortaan ook voor rekening of via een extra verzekering van de pret patienten komen. Chronisch zieken en ouderen kunnen de ziektekosten niet meer ophoesten laat staan op ski-vakanties of sporten voor je plezier! Ik ken wel mensen die chronisch ziek zijn en die sport wordt aangeraden; in beweging blijven omdat dit goed voor ze is. Maar ze kunnen dit niet meer betalen......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jossy: de truc van het systeem is juist dat we collectief betalen voor iedereen. De gezonde mevrouw A betaalt dus relatief veel terwijl ze misschien een keer per jaar naar de huisarts gaat, en mijnheer B betaalt relatief weinig omdat hij veel gebruik maakt van de zorg. Maar mevrouw A kan volgend jaar zomaar ineens ook veel gebruik moeten maken van de zorg. Wat ik persoonlijk schandalig vind is dat mensen die gebruikmaken van de GGZ extra moeten betalen, alsof ze gestraft worden - en juist in die groep zullen ook zorgmijders zitten die dan zeggen: 'Laat dan maar' - wat de samenleving uiteindelijk veel meer zal gaan kosten.