Als je geen NHG garant hypotheek hebt afgesloten. Kan je deze alsnog afsluiten? Koopwoning is in 2005 gekocht. Met vriendelijke groeten

Mijn ex en ik hebben een koopwoning wij zijn inmiddels al een tijdje uit elkaar. De woning wordt verhuurt, echter willen we de woning verkopen. In deze tijden is het moeilijk, dat besef ik me. Nu heb ik gehoord dat als je een NHG garant verzekering hebt afgesloten dat als je uit elkaar gaat je terug kan vallen op de NHG garant. Deze verzekering hebben wij niet afgesloten. Kan ik deze verzekering alsnog afsluiten? Heeft iemand eventueel nog andere tips?

BVD

Toegevoegd na 19 minuten:
Bedankt voor je uitleg, en je hebt helemaal gelijk. Dat zou inderdaad betekenen dat iedereen bij scheiding een NHG garant verzekering zou kunnen afsluiten. gr.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, dat kan niet.
Dat zou makkelijk zijn, nooit betalen voor een verzekering voor als je uit elkaar gaat, maar op het moment dat je daadwerkelijk uit elkaar gaat opeens wel terug kunnen vallen.

Dat is dus een risico dat jullie toen doelbewust genomen hebben.