Getrouwd met duitse vrouw, hoe zit het met de ziektekosten?

Ben getrouwd met een Duitse vrouw. Ikzelf woont in Duitsland en werk en betaal belasting in Nederland. Daardoor natuurlijk ook mijn ziektekostenpremie. Helaas is mijn vrouw nu werkeloos geworden en over een paar maanden houd haar uitkering op en daardoor zou ze automatisch bij haar man ziektekosten verzekerd worden. Maar hoe zit het met een situatie zoals hierboven vermeld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou maar met de verzekeringsmaatschappij bellen in plaats van vertrouwen op antwoorden hier gegeven ... Ik neem aan dat Nederlandse verzekeringsmaatschappijen geen duitse vrouwen gratis meeverzekeren... Dat doen ze ook al niet voor (niet werkende) nederlandse vrouwen.

Het beste antwoord

Ik hoop dat de onderstaande tekst iets meer duideljkheid geeft.

Bent u als grensarbeider werkzaam in Nederland én woonachtig in het buitenland, dan hebt u zelf een basisverzekering in Nederland. Voor de gezinsleden is het niet mogelijk is om een basisverzekering af te sluiten omdat er geen sprake is van wonen of werken in Nederland. Om er voor te zorgen dat de gezinsleden toch medische zorg in Nederland kunnen inroepen geldt dat een EHIC kan worden aangevraagd bij het College voor zorgverzekeringen (CVZ).

Om een EHIC te kunnen aanvragen is het noodzakelijk dat de gezinsleden met een formulier E 106 bij de zorgverzekeraar in het woonland als medeverzekerden staan ingeschreven. Het formulier E 106 wordt afgegeven door de Nederlandse zorgverzekeraar van de grensarbeider. Zodra de inschrijving bij de zorgverzekeraar in het woonland aan het CVZ)is bevestigd, is het mogelijk om de EHIC aan te vragen. Voor meer informatie hierover verwijzen wij u naar www.cvz.nl.

Kijk ook even in de links van het CVZ en die van Agis. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik wil geen reclame maken, maar neem even contact op met oom verzekeringen. Die is gespecialiseerd in buitenland verzekeringen en mensen die voor hun werk lang naar het buitenland moeten enz, enz. Mogelijk kunnen deze mensen je ook helpen met je vraag.