ik heb hulp en tips nodig i.v.m tandverzekering ?

ik ben verzekeerd bij Zorg en Zekerheid , een basis verzekering. Ik ben vandag langs geweest om een soort ''extra verzekering'' te aansluiten omdat ik heb op dit momeent kiespijn en ik ben bang dat 1 a 2 tanden moeten weg!
Maar ik heb gehoord dat ik moest mijn verzekering aanpassen voor 1 januari! En dat ik moet dus de tandarts kosten zelf betalen!
Dan heb ik gevraagd of ik mog mijn verzekering bij Z en Z beeinderen om een nieuw verzekering bij iemand anders openen of ook nog een nieuw bij hun Z en Z openen?. Maar dat kan ook niet!
Ik kom uit europa en wist niet dat het zo moest zijn.
Mijn vraag is : heb ik dan geen opties? Moet ik, of lijden tot 1 januari 2013 of een credit aanvragen bij de bank om de tandarts te kunnen betalen?
Heeft iemand een wonderbaarlijk tip AUB?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik weet niet hoe oud je bent maar voor een aanvullende verzekering heb je meestal een keuring nodig door de tandarts. Dus je kan niet zomaar een dure aanvullende verzekering nemen. Als er twee kiezen uit moeten dan zal de verzekering je accepteren op dat punt na en dan moet je het alsnog zelf betalen. En twee kiezen trekken is niet heel duur. Ik denk dat je aan een aanvullende premie meer kwijt bent tegenwoordig. Tenminste ik wel met mijn polis. Sterkte. Als je nog minderjarig ben dan is de acceptatie overigens beter geregeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

misschien kun je bij een andere verzekeringsmaatschappij de aanvullende verzekering afsluiten, volgens mij mag dat.

Toegevoegd na 18 minuten:
laat dat volgens mij mag dat maar vervallen, het mag, maar brengt wel hogere kosten mee, dan dat je de basis- en aanvullende verzekering bij dezelfde maatschappij hebt, dus wel even checken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor 1 januari kon je nog overstappen naar een andere zorgverzekeraar.
Na 1 januari kun je bij de verzekeraar waar je nu bij zit nog tot een bepaalde termijn (in januari) je aanvullende pakket(ten) afsluiten / aanpassen. Je zou even in de polisvoorwaarden kunnen kijken of (nog makkelijker) even je verzekering opbellen met deze vraag. Raar dat zij hebben gezegd dat je je verzekering moest aanpassen voor 1 januari. Weet je zeker dat je dit goed begrepen hebt?
Daarnaast vraag ik mij serieus af waar je beter af mee bent hoor. Tandartsverzekeringen zijn vaak prijzig. Je kunt ook het geld wat je iedere maand kwijt zou zijn aan de tandarts opzij leggen (als een soort spaarpotje) en gewoon de tandartskosten zelf betalen. Dit is natuurlijk alleen gunstig als je niet veel tandartskosten gaat maken. Maar dan nog, je kunt voor de premie die je betaald nogal wat aan je gebit laten sleutelen hoor. Voorbeeld: 20 euro per maand premie maakt 240 euro per jaar. Twee keer controle is ongeveer 40 euro. Tel daarbij die twee tanden op die jij moet trekken, dit is ongeveer twee keer 30 euro dus 60 euro in totaal. Totale kosten bedragen nu 100 euro. Als je dit afzet tegen die 240 euro premie, zou je op jaarbasis 140 euro verdienen. Ik bedoel hiermee te zeggen dat je je even serieus af moet vragen of een tandartsverzekering wel zo'n noodzaak is. Zet de evt. kosten af tegen de premie die je gaat betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een extra verzekering kost ongeveer 30 euro in de maand; Dat is 360 euro per jaar. Dat kost het trekken van 2 tanden niet.